Αργυρορρύτης Έβρος. Ο κάλλιστος των ποταμών.
Μονοήμερο και Πολυήμερο Πρόγραμμα για μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων
Κριτήρια επιλογής θέματος
Η επιλογή του θέματος έγινε για :
- Να αναγνωρισθεί τελικά η διαχρονική αξία του ποταμού και η συμβολή του στην ανάπτυξη της περιοχής.
- Να γίνει αντιληπτό επιτέλους ότι ο Έβρος δεν είναι ποτάμι των λαθρομεταναστών, του παράνομου εμπορίου ή το σύνορο που χωρίζει λαούς, αλλά ένα ποτάμι που ενώνει λαούς και θεωρείται όχι άδικα ως o μικρός Νείλος της περιοχής.
- Να ανακαλύψουν και να χαρούν αυτό που είναι τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά.
- Να δούνε και να νιώσουν τα παιδιά τη μαγεία του ποταμού.
- Τέλος να τον αγαπήσουν και να τον τοποθετήσουν στη θέση που του αξίζει.
Στόχος και σκοπός του προγράμματος:
- Στόχος του προγράμματος είναι η ανάδειξη της ιστορικής, πολιτιστικής και γεωγραφικής σημασίας του ποταμού.
- Η έρευνα και κατανόηση της διαχείρισης των υδάτινων πόρων και η σημασία τους στα πλαίσια της ανάπτυξης γεωγραφικών περιοχών.Η επαφή των παιδιών με το νερό και τη φύση
- Η απόκτηση θετικής στάσης για τον ποταμό.Η εξερεύνηση της άγνωστης πλευράς του ποταμού και η ανάδειξη της πλούσιας χλωρίδας και πανίδας της παρέβριας περιοχής
- Τέλος η απόκτηση δεξιοτήτων σε αναλύσεις, μετρήσεις , και παρατηρήσεις σχετικά με το νερό και η ικανότητα διαχείρισης κρίσεων που ανακύπτουν από την υποβάθμιση της αξίας του ποταμού από γειτονικά κράτη.
Επιμέρους σκοποί και στόχοι του προγράμματος
- Να συμμετέχουν σε ομάδες
- Να αποκτήσουν δεξιότητες.Να αναλύουν και να διαχειρίζονται υποθετικές κρίσεις διαχείρισης υδάτινων πόρων
- Να διαχειρίζονται επιμέρους προβλήματα και να προτείνουν λύσειςΝα δουλεύουν με εργαλεία και τεχνικές κατάλληλες για την καταγραφή προβλημάτων του ποταμού
- Να αναπτύξουν στρατηγικές και μεθόδους επικοινωνίας με την ομάδα τους
- Να αναλαμβάνουν ρόλους σε υπεύθυνες θέσεις διαφόρων συμβουλίων και να προτείνουν λύσεις
1-ΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ & ΛΥΚΕΙΩΝ
« Αργυρορρύτης Έβρος. Ο κάλλιστος των ποταμών » Ώρες | Μονοήμερο Πρόγραμμα | 08.30 - 09.00
| Άφιξη μαθητών
| 09.00 - 10.30
| Παρουσίαση « Ο Έβρος και τα ποτάμια του » Συζήτηση
| 10.30 - 10.50
| Διάλειμμα
| 10.50 - 12.30 | Περιβαλλοντικό Μονοπάτι με το ποδήλατο στον ποταμό Έβρο Εργασίες πεδίου – συλλογή δείγματος νερού-μετρήσεις- παρατηρήσεις εριβαλλοντικά παιχνίδια – καταγραφές απόψεων και συμπερασμάτων Επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού. Ενημέρωση για τη λειτουργία και το έργο που παράγει. Ερωτήσεις - συμπεράσματα Επιστροφή στο Κ.Π.Ε. Σουφλίου | 12.30 - 14.00 | Χημικές αναλύσεις νερού. Συζήτηση - Αξιολόγηση Προγράμματος Τέλος Προγράμματος |
4-ΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΩΝ
« Αργυρορρύτης Έβρος. Ο κάλλιστος των ποταμών » Ώρες
| ΠΕΜΠΤΗ
| ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
| ΣΑΒΒΑΤΟ
| ΚΥΡΙΑΚΗ
| 08.00- 08.30 | | Πρωινό | Πρωινό | Πρωινό | 09.00- 13.00 | Άφιξη Τακτοπ/ση μαθητών - Εκπ/κών στους χώρους φιλοξενίας | Προετοιμασία Ενημέρωση για τη διαδρομή Περιβαλλοντικό μονοπάτι με ποδήλατο στον Έβρο ποταμό Εργασίεςπεδίου Συνέντευξη Ενημέρωση για την ύδρευση – αποχέτευση Εγκαταστάσεις Βιολογικού Καθαρισμού | Επίσκεψη με λεωφορείο στο ποτάμι της Δαδιάς. Εργασίες πεδίου Μετάβαση στο Κέντρο ενημέρωσης και παρατήρησης αρπακτικών πουλιών. | Τακτοπ/ση δωματίων – προσωπικών ειδών Προετοιμασία για παρουσίαση. Παρουσίαση εργασιών Δελτίο αξιολόγησης | 13.00- 17.30 | Γεύμα - ανάπαυση Ελεύθερος χρόνος | Γεύμα - ανάπαυση Ελεύθερος χρόνος | Γεύμα - ανάπαυση Ελεύθερος χρόνος | Γεύμα - Αναχώρηση | 17.30- 19.30 | Υποδοχή Καν/σμός λειτουργίας και σύντομη παρουσίαση του Κ.Π.Ε Σουφλίου Χωρισμός ομάδων Παιχνίδι γνωριμίας | Παιχνίδι ρόλων Προετοιμασία για δραματοποίηση- παρουσίαση θεατρικού παιχνιδιού | Χημικές αναλύσεις ποταμού Προετοιμασία τετραδίου εργασιών | | 19.30- 20.00
| Δείπνο | Δείπνο | Δείπνο | | 20.00- 21.00
| Ενημέρωση - Παρουσίαση για το πρόγραμμα
| Δραματοπ/ση – Παρουσίαση θεατρικού παιχνιδιού | Προετοιμασία για την παρουσίαση των εργασιών | |
Το Κ.Π.Ε Σουφλίου εκφράζει τις βαθιές του ευχαριστίες στο Γενικό Επιτελείο Στρατού και στον Δκτή της 50ης Ταξιαρχίας Πεζικού κ. Καμάργιο Σταύρο για την πολύτιμη βοήθεια τους στην υλοποίηση του προγράμματος. |