Επιλογές | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Χρήσιμα | |||||
---|---|---|---|---|---|
|
Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Το Μετάξι» |
Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης « Το Μετάξι » Εισαγωγή Η περιβαλλοντική εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θα πρέπει να επικεντρώνεται σε πρακτικά προβλήματα, να έχει τον απαραίτητο επιστημονικό χαρακτήρα, να συνεισφέρει στην κοινωνική ευημερία διακρίνοντας τους τρόπους και τις πρακτικές για να την πετύχει. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση ενσωματώνει τα ακόλουθα βασικά στοιχεία: αλλάζει στάσεις και συμπεριφορές, παρέχει ικανότητες και εμπειρία, εδραιώνει αξίες και οράματα, ενθαρρύνει την αποφασιστικότητα και τη δράση, δημιουργεί υπεύθυνη στάση και δεσμεύσεις. Όλα τα παραπάνω είναι απαραίτητα συστατικά για την λειτουργία ενός δικτύου. Ενός δικτύου που στοχεύει στην ανάδειξη ξεχασμένων πρακτικών, φιλικών προς το περιβάλλον, στην ανάδειξη και στο συνδυασμό αειφορικής ανάπτυξης και προστασίας περιβάλλοντος που είναι πια μονόδρομος για την κοινή πορεία ανθρώπου και φύσης. Το ζήτημα για την Ελλάδα του 21ου αιώνα είναι η διατήρηση των παραγωγικών τομέων που διαθέτει σε οικονομικά υγιές μέγεθος και με μορφή που να μη είναι επιζήμια από οικολογική και περιβαλλοντική άποψη. Οι αειφορικές οικονομικές δραστηριότητες πρέπει να βασίζονται σε ορθολογική χρήση των φυσικών πόρων και φυσικά να βελτιώνουν τηνποιότητα ζωής των τοπικών κοινωνιών. Η σηροτροφία αποτελεί μια σύγχρονη εκτροφή αειφορικής ανάπτυξης και το μοντέλο του μεταξοσκώληκα τον ορισμό της εκτροφής που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον ,προσφέρει άψογα μοντέλα ανακύκλωσης και διαχείρισης των προϊόντων του. Προσφέρει επίσης λεωφόρους περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για τα παιδιά μικρότερης ηλικίας γιατί έρχονται σε επαφή μ'αυτό που έχει ζωή και με τα μικρά θαύματα που κάνει ο μεταξοσκώληκας στη σύντομη ζωή του. Μέσα από ένα πλαίσιο δραστηριοτήτων τα παιδιά γίνονται εκτροφείς, ερευνητές, αρχιτέκτονες αντιπρόσωποι των περιοχών τους στο εξωτερικό, ανταλλάσουν φιλίες και συνεργασίες με συναδέλφους τους από μακρινές γωνιές του πλανήτη, ανοίγουν νέους δρόμους μάθησης και ακολουθούν τα ίχνη του μεταξιού στο χρόνο. Η συνεισφορά των δικτύων τα τελευταία χρόνια στη γνώση, την επικοινωνία, στη συμμετοχή των μαθητών στα περιβαλλοντικά προβλήματα, στην ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, στην αναζήτηση και προσέγγιση του βέλτιστου αποτελέσματος, είναι πολύτιμη. Το Κ.Π.Ε Σουφλίου στη βάση αυτή προτίθεται να δημιουργήσει εθνικό δίκτυο με θέμα το μετάξι. Ήδη η ανταπόκριση που υπάρχει από σχολεία όλων των βαθμίδων είναι μεγάλη. Το ίδιο ισχύει και για τους συνεργαζόμενους φορείς όπου πανεπιστημιακά ιδρύματα ερευνητικά κέντρα, πρεσβείες και προξενεία αλλά και συνεργαζόμενοι φορείς του εξωτερικού εκδήλωσαν ενδιαφέρον για συμμετοχή στο δίκτυο. Θεματικοί άξονες του δικτύου μεταξύ άλλων είναι ο ρόλος και η συμβολή του μεταξιού στην ανάπτυξη ενός τόπου, η πορεία του μέσα στο χρόνο, η βιομηχανική του κληρονομιά, η μεταποίηση των προϊόντων, η καλλιέργεια της μουριάς, η παλαιά και συγχρονη εκτροφή του μεταξοσκώληκα, η δυναμική και αποδοτική δευτερεύουσα απασχόληση προς νέους τομείς σηροτροφίας, προοπτικές και μέλλον της μεταξουργίας στην Ελλάδα. Σκοπιμότητα ίδρυσης δικτύου Το Κ.Π.Ε. Σουφλίου βρίσκεται στη μοναδική πόλη του μεταξιού στην Ελλάδα. Αναπόφευκτα το βάρος και οι απαιτήσεις της πλούσιας πολιτιστικής και βιομηχανικής κληρονομιάς είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Ο κίνδυνος της εξαφάνισης ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του πολιτισμού μας αλλά και η λήθη της τοπικής ιστορίας συνηγορούν στη δημιουργία αυτού του δικτύου, όπου κάθε γεωγραφική περιοχή που συμμετέχει στο δίκτυο έχει τη δυνατότητα να αναδείξει την ταυτότητα της και την έμμεση ή άμεση σχέση που έχει ή είχε διαχρονικά με το μετάξι. Επίσης η στροφή των νέων προς νέες δυναμικές καλλιέργειες έστω και δευτερεύουσες είναι στις προθέσεις του δικτύου. Τέλος υπάρχει μεγάλη στήριξη και βοήθεια από διαφόρους φορείς της τοπικής κοινωνίας όπως ο Δήμος Σουφλίου, η Δημοτική επιχείρηση σηροτροφίας, το Μουσείο Μέταξας Σουφλίου, πολιτιστικοί σύλλογοι, επαγγελματίες και ιδιωτικοί φορείς της περιοχής. Τίτλος Δικτύου: « Το Μετάξι » Ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες και Θεματολογία
Στόχοι και σκοποί του δικτύου
Ενδεικτικές διδακτικές μέθοδοι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια του δικτύου μεταξύ άλλων είναι και οι Μέθοδος Project, Επίλυση προβλήματος , εργασίες πεδίου, παιχνίδια ρόλων. Συντονιστικός Φορέας Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σουφλίου
Συνεργαζόμενα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Συνεργαζόμενες Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης ( δια των Υπευθύνων ) Το Κ.Π.Ε. Σουφλίου συνεργάζεται με τους παρακάτω Υπεύθυνους Π.Ε. οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τα σχολεία των νομών εμβέλειας τους.
Οι συμμετοχές των Κ.Π.Ε. και των Υπευθύνων Π.Ε θα παραμείνουν ανοιχτές για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του δικτύου. Συνεργαζόμενοι Φορείς του Δικτύου
Ειδικοί Επιστημονικοί Συνεργάτες
Οι συμμετοχές των συνεργαζόμενων φορέων και ειδικών συνεργατών του δικτύου θα παραμείνουν ανοιχτές για όλητ η διάρκεια λειτουργίας του δικτύου. Συμμετοχές Σχολείων Στην πρόθεση δημιουργίας εθνικού δικτύου για το μετάξι έχουν εκφράσει επιθυμία να συμμετάσχουν άμεσα 37 σχολεία όλων των βαθμίδων πανελλαδικά. Μέλη Παιδαγωγικής Ομάδας Κ.Π.Ε. Σουφλίου
Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Δικτύου Ετήσια εκπαιδευτικά σεμινάρια - συναντήσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών του δικτύου για τις οποίες θαυπάρχει πρόβλεψη από το Τεχνικό Δελτίο του Κ.Π.Ε. Σουφλίου. Έκδοση νέου βιβλίου για το μετάξι, κατασκευές χρήσιμες και υποστηρικτικές για τις διάφορες εκτροφές , CD ROM, μια πολυμεσική εφαρμογή για το μετάξι, σύμπραξη του Κ.Π.Ε. Σουφλίου με εκπαιδευτικά ιδρύματα, DVD ταινιών, μία παραγωγή του Κ.Π.Ε. Σουφλίου και μία σε συνεργασία με την ΕΡΤ Α.Ε. Τετράδια εργασιών, ημερολόγιο εκτροφής σηροτρόφου, και μερικά βασικά εργαλεία. Επίσης βιβλία και εργασίες των συνεργατών του δικτύου όπου κάποια από αυτά είναι και στην ιστοσελίδα του Κέντρου. Fora συζητήσεων και επικοινωνία άμεση των σχολείων για την επίλυση ή την κοινή αναζήτηση θεμάτων που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια του δικτύου, μέσω της ιστοσελίδας του Κ.Π.Ε. Κινητοποίηση των πρεσβειών και των συνεργατών του δικτύου για επικοινωνία μέσω του διαδικτύου σχολείων του εξωτερικού. Ήδη υπάρχει ικανός αριθμός σχολείων μέσα από επαφές με Συντονιστές γραφείων εξωτερικού. Το περισσότερο υλικό που έχει δημιουργηθεί από το Κ.Π.Ε Σουφλίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα, και θα δοθεί στα σχολεία του δικτύου υπό μορφή εκπαιδευτικής βαλίτσας. Διαδικασίες Αξιολόγησης Αρχική Αξιολόγηση Χρηματοδότηση Δικτύου Με την αναμόρφωση του νέου Τεχνικού Δελτίου του Κ.Π.Ε. Σουφλίου θα υπάρξει πρόβλεψη για την πλήρη υποστήριξη του δικτύου με συναντήσεις και σεμινάρια εκπαιδευτικών, εκδόσεις εργασιών του δικτύου, παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού και γενικά κάθε συμβατικής υποχρέωσης προς το δίκτυο. Κ.Π.Ε ΣΟΥΦΛΙΟΥ
. |
Εικόνες από το Σουφλί |
---|
|
Προσθήκη στα Αγαπημένα |
---|
|